Elätin itseni lukion ja yliopiston aikaan mallintöillä, sekä aerobicohjaajana. Pääsin myös kesätöihin isoon tehtaaseen. Loppukesällä viimeisten työviikkojen aikaan ihastuin työtoveriini. Kävimme ihastukseni kanssa monesti iltavuoron päätyttyä naku-uinnilla syrjäisellä louhoksella. Ilta-auringossa kimalteleva lähdevesi soljui kirkkaan veden läpi heijastuvien kivenlohkareiden päällä kallioiden reunustamassa lammessa. Oli ihanaa seurata kivillä istuen lammen pinnan väreilyä. Toisinaan nämä "ylityöt" saattoivat venähtää pikkutunneille saakka. Ihastus laantui syksyllä, kun lähdin yliopistoon. Muistan aina ensimmäiset hetket auditoriossa opiskelun alkaessa. Minulle ei riittänyt istumapaikkaa, joten istuuduin auditorion portaille ja tunsin muiden tuijotuksen. Vaatimattomien housujeni puolityhjät lahkeet valuivat ohuita jalkojani pitkin, vallattomat hiukseni sojottivat itsepintaisesti jokaiseen ilmansuuntaan ja arvioivat katseet tuskin huomasivat, että olin malli, koska minulla ei ollut varaa pukeutua mallin tavoin. Minua pilkattiin usein, ja jouduin muita nopeamman opiskelutahtini vuoksi silmätikuksi. En usko olleeni erityisen etevä, mutta motivoitunut kylläkin. Eikä minulla olisi ollut resursseja opiskella montaa vuotta vuokralla asuen ilman säännöllistä toimeentuloa. En uskaltanut kertoa poissaolojeni oikeaa syytä, kun toisinaan sain kuvauskeikkoja ulkomaille. Olin sisimmässäni ylpeä siitä, että sain opiskella, ja välillä elämääni kuului myös iki-ihanaa glamouria! En ollut riippuvainen muista, ja olin osoittanut itselleni, että pärjään.