Vanhan takan takaseinä oli halki, eikä se myöskään ollut varaava. Niimpä purin pois takan vanhan "kierron", jotta sain tilaa takkasydämelle. Nuohooja totesi hormin hyväkuntoiseksi.
Takan pohjaa piti vahvistaa takkasydäntä varten. Kun avaamme lattiat, tarkastamme samalla, tarvitseeko takan perustuksiakin vahvistaa.
Sitten uuden takaseinän muuraus ja seinämien vahvistus.
Sydän odottaa asennusta. Takana olevan putken laitoin hormin sisälle vanhaan peltiin saakka, jotta mielenrauha säilyy ;-)
0-90 kurvi paikoillaan.
Ja sydän toimii!!! Vähäkö oon takkakirurgi ;-)
Rappausta, paikkausta, tasoitusta...ja maalia!
Siitä se ajatus sitten lähti.... Takan kuori ei sydämen kanssa kuumene niin paljon, etteikö "koristelua" voisi tehdä listoilla.
Kipinöitä ei paljon näy, mutta tässä on tulossa vanhasta kipinäsuojasta ritilä takan kaareen ilmankiertoa varten. (Kuva otettu käsilaukusta rakennetulla kamerajalustalla Nokian luurilla sovelluksella Camera Timer, eh heh heeeeh.) Aidot Guccin suojalasit.....
Osa listoista on maalattavaa uretaanilistaa, katsotaan kestävätkö.
No niin! Valmis!!
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.